نوشته های یک

نوشته های یک

می نویسم برای خودم نه تو
نوشته های یک

نوشته های یک

می نویسم برای خودم نه تو

شاید

         شاید خدایان مجموع قوانین حاکم بر ما و پیرامون و دور و بر ما باشند که ما آنها را نه لمس می کنیم و نه حس

فقط بر اساس آنها هستیم!
شاید این قوانین همان نیرو های مسلط بر طبیعت هستند که برخی با بزرگ نمایی آنها را خدا نامیدند.

شاید هم ما کلا آزادیم.

آیا ما برای فهم قوانین حاکم بر خود و طبیعت خدا را در ذهن و اندیشه ی مان آفریدیم

اگر نه پس آرمان و هدف از آفرینش خدایان در ذهن و زندگی مان چه بوده است؟!

شاید هم برای تکیه کردن آن را خلق کردیم

نمی دونم

البته گاهی گمان می کنم خدا همان انرژی هست که برخی از آن سخن می گویند.

اما در این باره که باشد بسیار کم احتمال می دهم(به شیوه ای که در ذهن مردم جا افتاده است)

با نیم نگاهی به اندیشه ی اسپینوزا درباره ی پل در کتاب تاریخ فلسفه ویل دورانت-افلاتون

نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 13:40

باز هم آمدم
.
خدا رو دوست دارم
!

شیرین دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 00:40 http://shirinkochooloo.blogfa.com

همین که یه روز تو اوج نامیدی نشسته باشی تو میدان ونک بعد ناگهان گنجشککی بشینه رو دستت و یهو بپری...بعد اون گنجشک و تعقیب کنی تا به اسمون برسی برای اینکه دل من قرص باشه از وجودش بسه!این که همیشه هست و هوامو داره...

نیلوفر جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:49

همیشه نیاز به یه پشتیبان هست که بدونی وقتی زمین خوردی یکی هواتو داره.

درود بر بانو نیلوفر
همیشه و برای همگان نیاز نیست

دختر پارسی جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:23

درود.
خدایی که انسان ها خلق می کنند در واقع مجموعه ای است برای پاسخ به همه سوال های بی پاسخ.انرژیی که همه چیز را خلق میکنه و دارای نیرویه برتری نسبت به ماست و ما بهش تکیه میکنیم تا خیلی از کمبود ها و ترسها و حتی ضعف هامونو جبران کنیم.و در آخر این که هیچ کس بدون خدا نمیتونه درست ادامه بده.هر کسی به یه تکیهگاه بزرگ نیاز داره.درست نمیگم؟
بدرود.گلاره

درود بر بانو گلاره
سپاس از شما برای خوندن جستار
من هم بر این باورم که خیلی ها نیاز به پشتوانه دارند
اما نه همه
باز هم سپاس
بدرود
پاینده ایران

مهسا پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 00:50

آری این چنین است زمانی که انسان برای عطش خویشتن به دنبال پاسخ میگردد.

یگانه چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:53

تو کجایی ؟
اندیشه ؟
نکنه پوچ گرا بشی ؟

شاید ؟

منا دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:30

نوشتن را موکول می کنم به فرصتی مناسب تر
خسته
کسل
و مریض هستم

نوشته هات رو دوست دارم منا

مووی جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:19 http://fdvd.mihanblog.ir

سلام.خسته نباشید.وب خوبی دارید.یه سری هم به ما بزنید خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم.

Fdvd.Mihanblog.ir
-# فروشگاه فیلم DVD #-

موفق باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد